Regulamin sklepu internetowego ESA TRUCKS POLSKA

Niniejszy regulamin określa warunki świadczenia przez ESA TRUCKS POLSKA spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością usług drogą elektroniczną oraz dokonywania zakupów
w sklepie internetowym: www.pcpoznan.pl 

  • 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1. Właścicielem sklepu internetowego znajdującego się na stronie internetowej www.pcpoznan.pl jest ESA TRUCKS POLSKA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w miejscowości Komorniki przy ul. Ks. Wawrzyniaka nr 1 (62-052), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000267483, NIP: 9721145555, REGON: 300422973, o kapitale zakładowym w wysokości 24 992 000,00 zł (zwana dalej Sprzedawcą).
    2. Definicje:
      1. Dane Osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików „cookies” oraz innej podobnej technologii.
      2. Dni Robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
      3. Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi Towaru określonego w Zamówieniu.
      4. Dostawca – oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów.
      5. Formularz Rejestracji – oznacza formularz elektroniczny dostępny na Stronie Internetowej umożliwiający utworzenie Konta Klienta.
      6. Formularz Zamówienia – oznacza formularz elektroniczny dostępny na Stronie Internetowej umożliwiający złożenie Zamówienia.
      7. Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Usługobiorcę podczas rejestracji w Sklepie Internetowym.
      8. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca Towary w Sklepie Internetowym.
      9. Konsument – osoba fizyczna nabywająca Towary w Sklepie Internetowym w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
      10. Konto Klienta –oznacza prowadzone dla Usługobiorcy pod unikalną nazwą (Loginem)
        i zabezpieczone jego Hasłem, konto będące zbiorem zasobów w systemie teleinformatycznym, pozwalające na korzystanie Usługobiorcy z dodatkowych funkcjonalności dostępnych w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia przechowywanie informacji o danych adresowych Usługobiorcy, śledzenie statusu złożonego Zamówienia, dostęp do historii zamówień, a także innych usług udostępnianych przez Sprzedającego.
      11. Koszyk – Usługa Elektroniczna udostępniana przez Sprzedającego w ramach Sklepu Internetowego, umożliwiająca złożenie i zmianę Zamówienia, a także wyświetlanie aktualnej wartości Zamówienia.
      12. Newsletter – Usługa Elektroniczna świadczona przez Sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, dzięki której Usługobiorca może otrzymywać od Sprzedającego cyklicznie drogą elektroniczną informacje, w szczególności dotyczące ofert, promocji oraz nowości pojawiających się w Sklepie Internetowym.
      13. Operator płatności – podmiot trzeci świadczący usługi płatnicze w ramach Sklepu Internetowego na rzecz Kupujących.
      14. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, nabywająca Towary w Sklepie Internetowym
        w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej; w przypadku osoby fizycznej za Przedsiębiorcę uważa się osobę fizyczną nabywającą Towary w Sklepie Internetowym w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że posiada ona dla niej charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i informacji o działalności gospodarczej.
      15. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna nabywająca Towary za pośrednictwem Sklepu Internetowego w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej.
      16. Regulamin – oznacza niniejszy dokument.
      17. Sklep Internetowy – sklep internetowy znajdujący się na stronie www.pcpoznan.pl.
      18. Sprzedawca – podmiot oznaczony w pkt. 1.1 Regulaminu.
      19. Strona Internetowa – strona www.pcpoznan.pl, na której działa Sklep Internetowy.
      20. Towar – oznacza rzecz ruchomą, którą można zakupić za pośrednictwem Strony Internetowej na podstawie Umowy Sprzedaży.
      21. Treści cyfrowe – wszelkie dane, pliki wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej
        (w tym Newsletter).
      22. Umowa o dostarczanie Treści cyfrowych – umowa, na podstawie której Sprzedający dostarcza Usługobiorcy Treści cyfrowe, w tym w postaci Newsletteru, zgodnie z niniejszym Regulaminem.
      23. Umowa Sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie, między Kupującym a Sprzedawcą.
      24. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
      25. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca
        z udostępnionych przez Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu Internetowego Usług Elektronicznych.
      26. Zamówienie – oświadczenie woli składane przez Kupującego za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą.
    3. W celu złożenia Zamówienia należy zapoznać się z Regulaminem i zaakceptować jego postanowienia.
    4. Kupujący ma możliwość złożenia zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego bez potrzeby zakładania Konta Klienta, korzystając z udostępnionego na stronie Sklepu Internetowego Formularza Zamówień. 
    5. Kupujący składając Zamówienie lub zakładając Konto Klienta zobowiązuje się do podania danych zgodnych z prawdą.
    6. Sprzedający nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu
      o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
    7. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, a także do treści zamieszczonych na Stronie Internetowej, takich jak: tekst, grafika, logotypy, ikony, obrazy, zdjęcia, pliki audio, wideo, pliki z danymi (w tym e-booki), prezentacje, programy oraz wszelkie inne dane (dalej jako „Treści”) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
  • 2. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
    1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: 
      1. Formularz Rejestracji,
      2. Konto Klienta,
      3. Koszyk,
      4. Formularz Zamówienia, 
      5. Newsletter.
    2. Umowa o dostarczanie Treści cyfrowych zostaje zawarta z chwilą założenia przez Usługobiorcę Konta Klienta, z chwilą zapisania się do Usługi Newslettera, a także w momencie rozpoczęcia korzystania z danej funkcjonalności Sklepu Internetowego umożliwiającej skorzystanie z określonej Usługi Elektronicznej zgodnie z poniższymi postanowieniami.
    3. Formularz Rejestracji – korzystanie z Formularza Rejestracji jest nieodpłatne i rozpoczyna się z momentem podania pierwszych danych przez Usługobiorcę, a kończy się
      z momentem naciśnięcia pola ze słowem „Zakładam” lub innym równoważnym, lub rezygnacji z wysłania formularza.
    4. Konto Klienta – Usługa Elektroniczna Konto Klienta jest dostępna wyłącznie dla zarejestrowanych Usługobiorców, którzy wysłali do Sprzedawcy poprawnie wypełniony Formularz Rejestracji. 
    5. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
    6. Usługa Elektroniczna Konto Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta Klienta (rezygnacji z Konta Klienta) poprzez wysłanie stosownego żądania na adres e-mail Sprzedawcy: sklep@esatrucks.pl.
    7. Sprzedawca usuwa Konto Klienta niezwłocznie, w każdym przypadku nie później niż
      w terminie 14 dni kalendarzowych od odebrania wniosku o usunięcie Konta Klienta.
    8. Po przesłaniu wypełnionego Formularza Rejestracyjnego, Usługobiorca otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w Formularzu Rejestracyjnym potwierdzenie założenia Konta Klienta  Z tą chwilą zawarta zostaje umowa elektroniczna prowadzenia Konta Klienta, zaś Usługobiorca uzyskuje możliwość dostępu do swojego Konta Klienta i dokonywania zmian danych podanych podczas rejestracji, z wyjątkiem Loginu.
    9. Usługobiorca zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu zachowania poufności
      i nieudostępniania osobom trzecim Hasła. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż Hasło znalazło się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, Usługobiorca powinien niezwłocznie zmienić Hasło, wykorzystując odpowiednie funkcjonalności
      w ramach Konta Klienta.
    10. Koszyk – korzystanie z Usługi Elektronicznej Koszyk jest nieodpłatne i odbywa się przez kliknięcie na stronie Sklepu Internetowego pola ze słowami „Dodaj do koszyka” lub innymi równoważnymi. W ramach tej usługi Usługobiorca widzi wybrane przez siebie Towary do zakupu oraz ma możliwości ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia przed jego złożeniem, w szczególności ilości towarów. Usługobiorca może zaprzestać korzystania
      z Koszyka klikając na pole z oznaczeniem usuń towary z koszyka.
    11. Formularz Zamówienia – korzystanie  z Formularza Zamówienia rozpoczyna się
      po dodaniu przez Kupującego pierwszego Towaru do elektronicznego Koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wypełnieniu Formularza Zamówienia
      i kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego pola ze słowem „Zamawiam” lub innym równoważnym.
    12. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Kupującego.
    13. Newsletter –przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Usługobiorców, którzy dokonali subskrypcji.
    14. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony, w zamian za podanie adresu email lub innych danych osobowych Usługobiorcy. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania na adres e-mail Sprzedawcy: sklep@esatrucks.pl
      Sprzedawca zaprzestanie wysyłania Newslettera po otrzymaniu wiadomości 
    15. Sprzedający może wypowiedzieć umowę o dostarczanie Usługi Elektronicznej Newsletter bez zachowania okresu wypowiedzenia, jeżeli Usługobiorca nie wykazuje żadnej aktywności związanej z Usługą Elektroniczną Newsletter, przez którą rozumie się brak otwierania maili wysyłanych przez Sprzedającego przez czas dłuższy niż 12 miesięcy.
    16. Jeżeli Sprzedający nie dostarczył Treści cyfrowych, Usługobiorca wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli Sprzedający nie dostarczy Treści Cyfrowych niezwłocznie lub
      w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Usługobiorca może odstąpić od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych. Usługobiorca może odstąpić od tej umowy także bez wzywania do dostarczenia Treści cyfrowych. Odstąpienie od Umowy od dostarczenie Treści cyfrowych następuje poprzez wysłanie Sprzedawcy stosownego oświadczenia.
    17. Jeżeli Treści cyfrowe są niezgodne z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych, Usługobiorca może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
    18. Zgodnie z obowiązującymi przepisami domniemywa się, że brak zgodności z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych, który ujawnił się przed upływem roku od dostarczenia Treści cyfrowych, istniał w chwili jego dostarczenia. W przypadku dostarczania Treści cyfrowych w sposób ciągły jeśli niezgodność ujawniła się w czasie, w którym zgodnie
      z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych miałby być dostarczany domniemywa się, że brak zgodności z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych wystąpił w tym czasie.
    19. Roszczenia, które przysługują Usługobiorcy w przypadku niezgodności Treści cyfrowych z Umową o dostarczanie Treści cyfrowych określają postanowienia ustawy
      z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    20. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej to: 
      1. dostęp do poczty elektronicznej,
      2. dostęp do przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów hipertekstowych (HTML), akceptującej pliki typu „Cookies” oraz 
      3. łącze internetowe o przepustowości co najmniej 512 kbit/s. 
    21. Informacje o plikach typu „Cookies” używanych na Stronie Internetowej znajdują się
      w Polityce Prywatności.
    22. Zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie Sklepu Internetowego, Strony Internetowej lub Usług elektronicznych świadczonych przez Sprzedawcę w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, w sposób naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Sprzedawcy.
    23. Usługobiorca jest uprawniony do korzystania z zasobów Sklepu Internetowego wyłącznie na własny użytek. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Usługobiorcę działalności komercyjnej lub takiej, która naruszałaby interes Sprzedawcy.
    24. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania
      i modyfikowania danych Usługobiorców przez osoby nieuprawnione, dlatego Usługobiorcy powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Usługobiorcy
      z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
    25. Sprzedawca zastrzega możliwość zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Sklepu Internetowego z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej w przypadku, gdy nie naruszy to praw Klienta.
    26. Sprzedawca poinformuje Usługodawcę na jego żądanie o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną, a także funkcji
      i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych przez Sprzedawcę do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Usługobiorca.
    27. Reklamacje związane z Usługami Elektronicznymi mogą być składane przez Usługobiorców w formie elektronicznej na adres: sklep@esatrucks.pl. 
    28. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Usługi Elektronicznej niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji.
      O ewentualnych brakach w zgłoszeniu reklamacyjnym Sprzedawca niezwłocznie powiadomi Usługobiorcę, informując go o sposobie uzupełnienia reklamacji.
  • 3. WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY
    1. Informacje o Towarach zawarte na Stronie Internetowej, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
    2. Kupujący może składać Zamówienia w Sklepie Internetowym przez 7 (siedem) dni
      w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę za pośrednictwem Formularza Zamówienia dostępnego na Stronie Internetowej.
    3. Kupujący ma możliwość składania Zamówień na Stronie Internetowej za pomocą Formularza Zamówienia. W celu złożenia Zamówienia Kupujący musi mieć dostęp do aktywnej poczty elektronicznej.
    4. Kupujący składa Zamówienie w Sklepie Internetowym zgodnie z punktami 2.10 i 2.11 Regulaminu.
    5. Po złożeniu Zamówienia, Kupujący otrzyma od Sprzedawcy, na podany w Formularzu Zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, potwierdzenie przyjęcia Zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy
      o przyjęciu oferty, o której mowa w punkt 3.1. Regulaminu.
    6. Sprzedawca potwierdza przyjęcie Zamówienia poprzez przesłanie na adres e-mail Kupującego potwierdzenia oraz podsumowania zamówienia, zawierającego szczególnie informacje o łącznej cenie zamówionego Towaru, sposobie dostawy i płatności oraz kosztach dostawy. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą przesłania Kupującemu podsumowania zamówienia. 
    7. Sprzedawca w każdym przypadku komunikowania na Stronie Internetowej o obniżeniu ceny Towaru umieszcza w Sklepie Internetowym obok informacji o obniżonej cenie również informację o najniższej cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Towar jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca umieszcza informację o najniższej cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia zamieszczenia informacji o sprzedaży Towaru w Sklepie internetowym do dnia wprowadzenia obniżki tego Towaru. 
    8. Sprzedawca nie prowadzi w ramach Sklepu Internetowego sprzedaży hurtowej Towarów.
  • 4. PŁATNOŚCI ZA TOWARY
    1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
      1. przelew bankowy – Towar zostaje wysłany do Kupującego po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym Sprzedawcy,
      2. płatność kartą płatniczą – Towar zostaje wysłany do Kupującego po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym Sprzedawcy,
      3. przelewem internetowym z wykorzystaniem usługi płatności elektronicznej świadczonej przez osobę trzecią – Towar zostaje wysłany do Kupującego po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji od Operatora płatności o dokonaniu zapłaty przez Kupującego,
      4. gotówką za pobraniem –Towar zostaje wysłany do Kupującego po skompletowaniu Zamówienia. Kupujący uiszcza opłatę kurierowi przy odbiorze przesyłki z Towarem. Informacja o dostępnych formach płatności jest widoczna w trakcie składania Zamówienia. Opcja płatności za pobraniem może zostać wyłączona w przypadku określonych Towarów lub w zależności od wartości Zamówienia, a także w przypadku wcześniejszego nieodebrania Zamówienia przez Kupującego. 
    2. W razie wyboru płatności kartą płatniczą lub przelewem internetowym z wykorzystaniem usługi płatności świadczonej przez osobę trzecią, Kupujący zostaje automatycznie przekierowany do zewnętrznego serwisu płatności Operatora płatności i postępuje zgodnie ze wskazówkami tam zawartymi.
    3. Kupujący może wybrać w Formularzu Zamówienia tylko jeden sposób płatności dotyczący wszystkich zamawianych Towarów.
    4. Kupujący nie ma możliwości zapłaty za część zamówienia z góry, a za część zamówienia przy odbiorze.
    5. Wszystkie ceny Towarów oraz koszty dostawy podawane na Stronie Internetowej wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług. 
    6. Cena Towaru nie zawiera kosztów dostawy, których wysokość zależy od wybranego przez Kupującego sposobu dostawy Towarów. 
    7. Dostępne sposoby dostawy wraz z kosztami są podane w Formularzu Zamówienia.
    8. Sprzedawca dołącza do przesyłki będącej przedmiotem dostawy fakturę VAT bądź paragon obejmujące dostarczany Towar. Kupujący zgłasza chęć otrzymania faktury VAT wypełniając odpowiednie pola w Formularzu Zamówienia.
  • 5. DOSTAWA TOWARÓW
    1. Dostawa Towarów do Kupującego jest odpłatna. 
    2. Koszty dostawy Towarów są wskazywane Kupującemu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Kupującego woli związania się Umową Sprzedaży. 
    3. Dostawa odbywa się za pośrednictwem firm kurierskich na adres wskazany
      w Zamówieniu.
    4. Usługodawca dostarcza Towar wyłącznie na terytorium Polski.
    5. Czas skompletowania i przygotowania Zamówienia do wysyłki wynosi od 2 do 4 dni roboczych liczonych od momentu zaksięgowania wpłaty na konto Sprzedawcy lub odpowiednio od otrzymania przez Sprzedawcę od Operatora płatności informacji o realizacji płatności przez Kupującego. W przypadku pobrań, czas ten jest liczony od dnia potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę. Do powyższego czasu należy doliczyć czas doręczenia Zamówienia do Kupującego przez wybranego kuriera, który wskazany jest w Formularzu Zamówienia i uzależniony jest od wybranej przez Kupującego formy dostawy. W przypadku przedłużającego się czasu dostawy Sprzedawca zobowiązuje się do kontaktu z Kupującym w celu poinformowania go
      o ewentualnych opóźnieniach.
    6. W razie, gdyby dotrzymanie terminu dostawy było niemożliwe, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Kupującego. W takim wypadku Kupujący może wyznaczyć Sprzedającemu dodatkowy termin, a po jego upływie może od zawartej umowy sprzedaży odstąpić.
    7. W dniu wysłania Towaru do Kupującego przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Kupującego informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
    8. Dokonując odbioru Towaru, Kupujący powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju, w obecności kuriera.
    9. Kupujący ma prawo żądać od kuriera spisania właściwego protokołu w razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki.
    10. Przy wyborze płatności gotówką za pobraniem u kuriera zaleca się przygotowanie odliczonej kwoty na opłacenie przesyłki. Kurier nie ma obowiązku posiadania przy sobie pieniędzy na wydawanie i rozliczenie reszty. Obowiązek zapłaty ceny spoczywa na Kupującym.
    11. W przypadku, gdy Zamówienie nie może zostać poprawnie i terminowo doręczone
      z winy Kupującego (błędny adres, odmowa przyjęcia), Sprzedawca może dochodzić od Kupującego naprawienia szkody, jaką poniósł wysyłając przesyłkę z Towarem, która nie została odebrana.
    12. Niezależnie od uprawnień Sprzedawcy przewidzianych w pkt. 5.11 Regulaminu, gdy przesyłka zostaje zwrócona do Sprzedawcy z winy Kupującego, Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy w terminie 30 dni od dnia otrzymania zwrotu przesyłki.
    13. Sprzedawca nie realizuje wysyłek do skrytek pocztowych oraz baz wojskowych.
    14. Towar przechodzi na własność Kupującego w momencie odbioru przesyłki od kuriera.
  • 6. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    1. Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia wejścia przez Konsumenta lub wskazanej przez niego osoby trzeciej niebędącej (z wyłączeniem firmy kurierskiej) w posiadanie Towaru.
    2. Konsument może odstąpić od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.
    3. Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 z późn. zm.), a w szczególności jeżeli przedmiotem sprzedaży jest Towar:
      1. dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
      2.  który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami,
      3. przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    4. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
    5. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
    6. Wzór formularza odstąpienia od umowy jest do pobrania z tego linku.
    7. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
    8. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie zaproponowane przez Sprzedawcę.
    9. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ponosi bezpośrednie koszty  zwrotu Towaru (tj. np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania).
    10. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    11. Towar należy odesłać lub przekazać Sprzedawcy na adres: ul. Przemysłowa 10, 62-023 Żerniki. Towary należy odesłać niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni kalendarzowych.
    12. W przypadku częściowego odstąpienia od umowy i zwrotu przez Konsumenta części zamawianych Towarów, Sprzedawca dokona zwrotu środków wyłącznie za zwrócone Towary, a zwracana kwota zostanie dodatkowo pomniejszona o koszt wysyłki, jeżeli Konsument w zamówieniu uzyskał darmową wysyłkę bądź rabat na koszt wysyłki,
      a zwrócone Towary zmniejszą kwotę zamówienia do kwoty, która do takiej zniżki nie uprawnia.
    13. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania
      z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech
      i funkcjonowania Towaru.
    14. Zawarte w niniejszym punkcie 6 Regulaminu postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się również do umów zawieranych z przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
  • 7. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY
    1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towarów zgodnych z Umową. 
    2. Stosownie do treści art. 558 § 1 zdanie pierwsze Kodeksu Cywilnego wyłącza się odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec Przedsiębiorców oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta. 
    3. Wobec kupujących będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową na zasadach określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta. 
    4. W przypadku braku zgodności Towaru z Umową Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje wobec Sprzedawcy roszczenie o doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową poprzez naprawę lub wymianę Towaru na nowy. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda wymiany, lub odmówić doprowadzenia do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów.
    5. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim nabyto Towar. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
    6. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od Umowy, jeżeli:
      1. Sprzedający odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową w sytuacji, gdy naprawa i wymiana byłyby niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, 
      2. Sprzedający nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub doprowadzenie do zgodności z Umową wiązałoby się z nadmiernymi niedogodnościami dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, 
      3. Sprzedający nie odebrał Towaru udostępnionego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta,
      4. Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, a Sprzedający nie zdemontował Towaru lub zdemontował, ale nie zamontował go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany, albo nie zlecił wykonania tych czynności na swój koszt,
      5. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową,
      6. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy, bez uprzedniego skorzystania z możliwości naprawy lub wymiany Towaru,
      7. z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
    7. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest istotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.
    8. Niezależnie od postanowień punktu 7 Regulaminu, oferowane Towary mogą być objęte gwarancją dystrybutora lub producenta. Sprzedawca odrębnej gwarancji nie udziela. Ewentualna gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta.
    9. Warunki gwarancji są określone w oświadczeniach gwarancyjnych gwarantów (dystrybutora lub producenta) dostarczonych z Towarem. Oświadczenia gwarancyjne określają obowiązki gwaranta i uprawnienia Kupującego na wypadek gdy Towar nie ma właściwości określonych w oświadczeniu gwarancyjnym.
    10. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość lub utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu Internetowego, wynikające z przyczyn leżących po stronie Usługobiorcy, w szczególności za utratę przez Usługobiorcę lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie (niezależnie od sposobu) jego Hasła. Sprzedawca odpowiada jednak, jeśli utrata przez Usługobiorcę lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie jego Hasła nastąpiło
      z przyczyn zawinionych przez Sprzedawcę lub przyczyn, za które Sprzedawca ponosi odpowiedzialność.
    11. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Usługobiorców, w szczególności za korzystanie przez nich ze Sklepu Internetowego w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.
  • 8. REKLAMACJE
    1. Wszelkie reklamacje dotyczące zakupionych Towarów, w tym dotyczące przebiegu realizacji Zamówienia, należy składać email na adres: sklep@esatrucks.pl.
    2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać następujące informacje:
      1. oznaczenie Kupującego i Zamówienia;
      2. przedmiot reklamacji;
      3. okoliczności uzasadniające reklamację.
    3. Zgłoszenie reklamacji dotyczącej niezgodności Towaru z fakturą lub Zamówieniem oraz reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłki w transporcie powinno nastąpić niezwłocznie po odbiorze przesyłki. Zaleca się, aby wraz ze złożoną reklamacją Kupujący dostarczył Sprzedawcy: protokół uszkodzenia przesyłki sporządzony w obecności kuriera oraz zdjęcia (z datownikiem) stwierdzonej niezgodności, co pozwoli Sprzedawcy na pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
    4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Towaru w takiej samej formie w jakiej reklamacja została złożona niezwłocznie, nie później niż w terminie:
  • 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kompletnej reklamacji – termin dotyczy reklamacji składanych przez Kupujących będących Konsumentami;
  • 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kompletnej reklamacji – termin dotyczy reklamacji składanych przez Kupujących nie będących Konsumentami;

– o ewentualnych brakach w zgłoszeniu reklamacyjnym Sprzedawca niezwłocznie powiadomi Klienta, informując go o sposobie uzupełnienia reklamacji.

  • 9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW
    1. Konsument może skorzystać z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji
      i dochodzenia roszczeń. Informacje o zasadach dostępu do tych procedur można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta pod adresem http://www.uokik.gov.pl
  • 10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
    1. Zasady ochrony danych osobowych zostały uregulowane w dokumencie Polityka prywatności opublikowanym na Stronie Internetowej.
  • 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. Regulamin obowiązuje od dnia ….. (podać datę).
    2. Regulamin może ulec zmianie z ważnych przyczyn, za które uważa się
      w szczególności:
      1. zmianę w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej przez Sprzedawcę;
      2. zmianę danych Sprzedawcy;
      3. zmianę formy prowadzenia działalności gospodarczej przez Sprzedawcę;
      4. zmianę techniczną dotyczącą funkcjonowania Sklepu Internetowego;
      5. zmianę sposobów płatności;
      6. zmianę sposobów dostawy;
      7. zmianę obowiązujących przepisów prawa.
    3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto Klienta) zmieniony Regulamin wiąże Kupującego, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Kupujący lub Usługodawca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
      W przypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Kupujący lub Usługodawca ma prawo odstąpienia od umowy.
    4. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Kupujących lub Usługodawców przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
    5. W przypadku uznania poszczególnego postanowienia Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne, nieważność lub bezskuteczność tego postanowienia nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. Sprzedawca dołoży starań, aby nieważne lub nieskuteczne postanowienie zastąpić nowym, niewadliwym prawnie postanowieniem.
Wzór formularza odstąpienia od umowy dostępny do pobrania TUTAJ